Човек и добре да живее, простудява се и гърлото го задира. Често пъти всичко отминава след няколко Стрепсилса, но да разгледаме ситуация, при която болките се окажат по-упорити и въпреки смукането не искат да напуснат гърлото ни. Ходенето при лекаря е рационалното решение, но ето малко опит, споделен от изстрадали:

  • В чаша кисело мляко се поставя една щипка сода бикарбонат и се разбърква добре. Приема се по една чаена лъжичка няколко пъти на ден.
  • Мазане на гърлото с мед и сода. Разбърква се 1 с.л. мед и 1 ч.л. сода. На пръста си навивате няколко пъти марля. Топите в сместа и мажете сливиците.
  • Прави се компрес от извара около гърлото и се завива с шал.
  • В половин литър прясно мляко поставете лъжица оцет и го пресечете чрез варене. Изцедете в марля и така получената извара разстелете между две марли или тензух. Завийте около гърлото, отгоре сложете шал или мъжка носна кърпа. Така да престои поне 4 часа.
  • 3 ч.л. сухи стрити люспи от кромид лук се сваряват в 1 чаша вода; престояват 4 часа и се прецеждат. Гаргари се гърлото.
  • Сокът от един лимон, една супена лъжица мед, супена лъжица ракия, супена лъжица зехтин се смесват и се изпиват преди ядене. Това се прави 3 пъти на ден - на закуска, обяд и вечеря.
  • Като ядеш мед слагай малко ванилия,примерно ако си взимаш с лъжичка,слагай ванилия в лъжичката,това е за успокояване на кашлицата,за болки в гърлото не знам бабини рецепти,но на мен ми помагат Strepsils.
  • Гаргара с лайка и сода - лайката се запарва и се добавя една лъжичка(да речем от големите чаени) сода бикарбонат. Поне 5 пъти дневно се "гаргари" - на когото съм го препоръчала, винаги му е подействало. Приемай много, много течности. Най-добре с температура, близка до телесната (нито мн горещи, нито хладки или студени). Избягвай дразнещи храни, цигари, алкохол, подправки, задимени помещения. Спазвай хигиена на гласа - не го натоварвай.

    Иначе те хапчета за кашлица няма да ти помогнат кой знае колко - пробвай Хомеожен (мисля, че на латински се изписва Homeogene), също и Хомеовокс (Homeovox) - хомеопатични са, на Боарон, на мен лично ми помагат.
    Ако обаче е як грип, по-добре Нео-Ангин или Стрепсилс. Следи състоянието си и ако случайно почне остра кашлица с храчкоотделяне, температура и прочие състояния, бягай на лекар.
  • Аз се церя така- освен лайко-лечението, което ще пробвам,
    вечер- с шалче наврата( под него на памуче спирт ) и двепамучета със спирт във ушичките
  • Чаша кола + 2 стрити аспирина в нея наистина помаго стига вече по гърлото да няма гнойни налепи. Работа върши и леден сладолед.
  • Най-ефективно за болки в гърлото е Трахезан!
    Хомеожен и Хомеовокс на Boiron са хомеопатични продукти и могат да се приемат едва при първите симптоми(или както някои го наричат дращене)после няма смисъл,прекалено слабо е!
    От спрейчетата много добри са Биопарокс и Тандум верде.
  • Вечер си връзваш косата с ластик, но добре, да няма свободни кичури. намазваш си гърлото отвън обилно с мед, завиваш с памучна кърпа, отгоре вълнена, и връзваш добре (гледай да не се удушиш все пак wink ). на сутринта гърлото ми е минало, лимфните възли са спаднали (усеща се като прокараш ръка), медът е попил - т.е. гърлото ми не е лепкаво.
    за болно, сухо и дразнещо гърло рецептата на баба: чаша топло (не горещо!) прясно мляко с чаена лъжичка сода за хляб на малки глътки - облекчава и успокоява когато усещате сухота и дискомфорт.
    чай от липа също помага и при висока температура.
    таблетките с прополис са добри (поне за мен). "прополки" - 2.10 струва един блистер с 8 таблетки.
    мед е важно не количеството а много бавно да го смучеш и се старай да го задържаш на болното място. също така ако сте си купили течен мед от магазина през КРАЯ НА НОЕМВРИ не чакайте ефект. важно е меда да е натурален, незатоплян и твърд (течен е само месец след като се извади). имам роднини пчелари и ги знам тези особености.
    и докато не се излекувате напълно по-добре у дома отколкото да рискувате с хронично болно гърло. не разчитайте на алопатичните медикаменти за да не станете зависими. поне аз като бях малка пиех страшно много антибиотици и имунитета ми беше на нулата. една година майка ми ме остави на самотек - цяла зима ми течеше носа, болно гърло и т.н. оттогава наистина съм по-добре и мога да кажа че с някои прости трикчета (по-горе) си спестявам доста неприятности без да ми се налага да посещавам лекар.
  • Взема се камиляк (слез, корените, стеблото, листата, цвета) сваряват се като чай с вода или с пресно мляко и бяла или жълта захар, пие се сока и се гаргари денем и нощем; външно се налага също варен слез, за пиене и за налагане. Взема се още и високата ружа и тя също се употребява за пиене и за налагане като компрес. Бялата лай-кучка (лайка) и тя се употребява да пиене и за налагане както камиляка, пиенето и налагането продължавата 5 или 6 дни, докато премине възпалението.

    Душавица на месец, задуха, нервна белодробна периодическа болест. Задушава децата и старите, най-вече в есенно и пролетно мъгливо време.

    Лекарство:За пиене – препича се квасеник хляб на филийки, пробива се с вода и се пие водата след вечеря.
  • Аз страдам много често от такива продължителни и мъчителни гърлоболи. Пия Беладона 30СН и с първия прием до час болката отшумява

0 коментара

Публикуване на коментар